fbpx

Amnesty International Polen maakt campagne over vluchtelingen crisis

Amnesty International Polen maakte samen met het Poolse reclamebureau DDB&Tribal een video om de vluchtelingen crisis onder de aandacht te brengen.

Vier minuten oogcontact

De video, Look Beyond Borders, is gebaseerd op de theorie dat vier minuten onafgebroken oogcontact intimiteit verhoogt. Deze theorie is in 1997 ontwikkeld door psycholoog Arthur Aron.

In deze video zetten ze vluchtelingen uit Syrië en Somalië tegenover burgers uit België, Italië, Duitsland, Polen en het Verenigd Koninkrijk. De opnames zijn door Amnesty International Polen gemaakt in Berlijn in April 2016 en ging live op 25 mei 2016, ook in Nederland.

Look beyond borders

"We decided to conduct a simple experiment during which refugees and Europeans sat across from each other and looked each other in the eyes. We recorded these very human encounters and the short film speaks for itself."

“Borders exist between countries, not people. And it is imperative that our governments start putting people before borders and their own short-term political gain.”

Draginja Nadażdin, Directeur van Amnesty International Polen

De opnames laten de natuurlijke, spontane reactie zien tussen de mensen die elkaar voor het eerst ontmoeten. De vluchtelingen zijn nog geen jaar in Europa. De opnames zijn gemaakt in een oud industrieel pand in Berlijn. Berlijn als symbool van delingen die overwonnen kunnen worden.

Als Polen in Beeld roepen we graag op om de video van Amnesty International Polen de delen!

Reacties zijn gesloten.